jom follow blog ana! :)

Friday, June 24, 2011

sudah beristighfar hari ini ?

Bismillah pembuka kata~blogger-emoticon.blogspot.com

alhamdulillah masih lagi diberi nikmat menulis..
hari ini hari jumaat. kebanyakan blogger pasti akan menulis entri berkaitan dengan tazkirah, kata2 yang mulia, peringatan dan macam-macam lagi lah yang baik!

so, hari ini, bersempana hari jumaat sebagai penghulu hari dalam seminggu, ana nak tanya korang semua..
korang da beristighfar hari ini?blogger-emoticon.blogspot.com

bila kita lihat diri sendiri. muhasabah diri dari bangun tidur pagi tadi. setiap orang pasti ada melakukan dosa. tak kesah lah dosa tu ringan mana pun, tapi yang pasti ianya adalah dosa kan?

so, apa kata hari ini kita perbanyakkan istighfar.. paling kurang 100 kali.. ada bran??blogger-emoticon.blogspot.com

ingatlah nabi kita, Muhammad s.a.w pernah bersabda :

nabi bersabda: Wahai hamba2Ku,sesunggunhnya kalian selalu berbuat kesalahan siang dan malam,sedangkan Aku senantiasa mengampuni dosa,semuanya.maka mohon ampunlah kepadaKu,nescaya Aku akan mengampuni kalian~HR muslim.

tak susah pun.. kita tengah blogwalking pun boleh beristighfar~
Allah Maha Pengampun.. beristighfar lah anda sementara masih bernyawa..
Peluang yang datang jangan dilepaskan, Ajal yang datang tidak akan terlepas..

ingat2lah diri dan selamat beramal~

thanks for reading...
((wassalam))
blogger-emoticon.blogspot.comfull of luv, ana AuNi~blogger-emoticon.blogspot.com

ana sayang blogwalker~ jangan lupa komen!

3 comments:

dearly I D A said...

alhamdulillah.
istighfar lah sekurang2 100x. :)

Eazy Izzuddin said...

alhamdulillah..
xD

ana AuNi said...

dearlyIDA: alhamdulillah potpot!

eazy izzuddin: alhamdulillah~ :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...